Michał Czarnecki
Cześć, mieszkam i pracuję w Warszawie, gdzie robię większość moich zdjęć. Moje zainteresowanie fotografią objawiło się w 2012 roku kiedy to byłem uczestnikiem warsztatów z fotografii dokumentalnej prowadzonych przez Monikę Szewczyk. Było to bardzo ważne doświadczenie, które kompletnie zmieniło mój pogląd na fotografie. Przez kolejne lata pogłębiałem swoją wiedzę zarówno sam jak i na innych warsztatach. Staram się wychodzić na zdjęcia możliwe najczęściej jak to możliwe. Od jakiegoś czasu próbuje zbudować opowieść więcej niż jednym zdjęciem, czego rezultatem są dwa projekty długoterminowe nad którymi obecnie pracuję. Kiedy nie robię zdjęć, to gram sambę!
Wybrane nagrody i wyróżnienia
2018/04 – “Sony World Photography Awards”, kategoria street photography, wyróżnienie, Londyn, Wielka Brytania
2017/11 – “Urban Photo Awards” finalista w kategorii street photography, Triest, Włochy
2017/05 – “Polska Ulicznie 2017”, Dom Braci Jabłkowskich, Warszawa, Polska
2016/09 – “6. Leica Street Photo”, Leica 6×7 Gallery, Warszawa, Polska
2015/10 – “Street Art Photo”, w ramach Białystok Interphoto Festival, Białystok, Polska
2015/07 – “Eastreet 3. Street Photography from Eastern Europe” (katalog) – Warsztaty Kultury, Lublin, Polska
Publikacje
2015/11 – „Warszawa. Podręcznik zamieszkiwania“, wydawca: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
2015/08 – “Vieworld photomagazine #13”, s. 70-77
GALERIA - FOTOGRAFIA ULICZNA
GALERIA - LONGING FOR NATURE - W TRAKCIE REALIZACJI
W cyklu „Longing for nature” szukam śladów, substytutów, nawiązań do natury w przestrzeni miejskiej zarówno pod postacią architektury, sztucznych imitacji zieleni, nadruków na ubrania czy tatuaży na nietypowych elementach krajobrazu kończąc. Te wszystkie rzeczy są dla mnie swoistym odniesieniem i sygnałem, że człowiek potrzebuje natury i próbuje ją na różne sposoby przywołać.
GALERIA - SOME PLACE ELSE - W TRAKCIE REALIZACJI
Poniższa seria zdjęć dotyka wpływu nowoczesnego, szybkiego życia w mieście na jednostkę. Konsumpcjonizm, w którym żyjemy tworzy pragnienia, sztuczne potrzeby, jak również sugeruje, że szczęście można kupić. Nachalne reklamy przekazują te postawy całym społeczeństwom. Te komunikaty zostawiają istotny ślad w naszych umysłach – przesadne skupianie się przeszłych wydarzeniach czy też marzenie o przyszłych dobrach lub zamartwianie się własnym wyglądem za cenę bycia tu i teraz.